راهنمای ورود و استفاده از سامانه رسمی فنی و حرفه ای کشور
نوشته شده توسط : کنکور نویس

سازمان فنی و حرفه ای کشور با هدف آموزش مهارت های مختلف فنی به علاقه مندان در حال فعالیت است . بدین منظور برای اطلاع رسانی فعالیت های آموزشی خود به متقاضیان سامانه ای را در نظر گرفته که علاقه مندان با مراجعه به آن می توانند از انواع دوره های آموزشی ، زمان برگزاری کلاس ها و امتحانات و استعلام مدرک فنی خود مطلع شوند .

پورتال سازمان فنی و حرفه ای کشور portaltvto.com علاوه بر اطلاع رسانی بخش های آموزشی ، لیستی از دوره های فنی و حرفه ای که در آموزشگاه های دولتی و آزاد سراسر استان های کشور در حال برگزاری است را نیز به متقاضیان ارائه می دهد . در ادامه برای آشنایی بیشتر با نحوه ورود به این سازمان ، به بررسی پورتال جامع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می پردازیم .

 

سایت ثبت نام سازمان فنی و حرفه ای reg.portaltvto.com

پورتال جامع سازمان فنی و حرفه ای کشور از سه بخش کلی « برگزاری دوره های آموزشی مهارتی فنی و حرفه ای » ، « برگزاری آزمون های مهارتی » و « صدور مدارک فنی و حرفه ای » تشکیل شده که اطلاعات مختلف آموزشی مهارتی بر روی آن قرار می گیرد .

متقاضیان برای مشاهده انواع دوره های فنی و حرفه ای در ابتدا باید وارد سایت reg. portaltvto.com شده و سپس به انتخاب مهارت آموزشی مورد نظر خود از لیست کلاس ها پرداخته و وارد بخش هزینه ثبت نام شوند . مبلغ ثبت نام در سازمان فنی و حرفه ای 5000 تومان بوده و پس از آن امکان ثبت نام برای متقاضی فراهم می شود .

سایت دریافت کارت ورود به جلسه پورتال فنی حرفه ای

آزمون های سازمان فنی حرفه ای به دسته آزمون های ادواری و صنعت ساختمان و آزمون های کتبی و الکترونیکی تقسیم بندی میشه. داوطلبانی که قصد شرکت در هر کدوم از این آزمون ها رو دارن باید چند روز قبل از برگزاری آزمون به پورتال سازمان فنی حرفه ای مراجعه کنن و مراحل دریافت کارت ورود به جلسه رو انجام بدن. سامانه دریافت کارت ورود به جلسه سازمان فنی حرفه ای برای دو آزمون کتبی و ادواری به صورت زیر ذکر شده.

  • سایت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون های تئوری

افرادی که قصد ثبت نام و شرکت در آزمون های کتبی فنی حرفه ای رو دارن می تونن با مراجعه به سایت سازمان فنی حرفه ای به آدرس اینترنتی portaltvto.com و کلیک کردن بر روی گزینه نتایج آزمون های تئوری یا کارت ورود به جلسه آزمون، مراحل دریافت کارت ورود به جلسه خودشون رو انجام بدن. البته داوطلبان میتونن به راحتی روی لینک زیر کلیک کنن و به صورت مستقیم به سایت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تئوری (کتبی و الکترونیکی) وارد بشن.

 

 

برای ورود به سایت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کتبی و الکترونیکی سازمان فنی حرفه ای کلیک کنین.

  • سایت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون های ادواری و صنعت ساختمان

افرادی که در آزمون های ادواری ثبت نام کردن، می تونن چند روز قبل از برگزاری آزمون به قسمت مربوط به ثبت نام آزمون های ادواری و صنعت ساختمان وارد بشن و از طریق کلیک کردن بر روی گزینه دریافت کارت ورود به جلسه، کارت ورود به جلسه آزمون ادواری خودشون رو پرینت بگیرن. برای راحتی شما عزیزان لینک مستقیم ورود به قسمت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون های ادواری  صنعت ساختمان را برای شما آورده ایم.

آزمون ادواری فنی حرفه ای

آزمون های فنی حرفه ای سامانه Portaltvto شامل سه دسته هستند. پر متقاضی ترین آزمون ، آزمون ادواری می باشد و این آزمون برای متقاضیانی برگزار می شود که دارای حرفه و مهارت خاصی هستند و نمی خواهند که در دوره ها و کلاس های آموزشی تئوری و عملی شرکت نمایند و تنها قصد دارند با شرکت در آزمون ، مدرک معتبر در حرفه و تخصص خود دریافت کنند. رشته های آزمون ادواری در 4 خوشه صنعت ، خدمات ، فرهنگ و هنر و کشاورزی دسته بندی می شوند و بسیار هم متنوع هستند. علاقه مندان می توانند پس از بررسی مراکز آموزشی معتبر زیر نظر سازمان فنی حرفه ای ، در یکی از مراکز ثبت نام و در زمانبندی های اعلام شده در آزمون های کتبی و عملی شرکت نمایند.

آزمون های هماهنگ فنی حرفه ای

آزمون های هماهنگ نیز توسط سازمان فنی حرفه ای برگزار می شود که مختص به کارآموزان مراکز دولتی و آزاد خصوصی و همچنین کارآموزان واحد های روستایی و معرفی شدگان اتاق اصناف می باشد.

سایر امکانات پورتال فنی و حرفه ای

علاوه بر تمامی خدماتی که قبلا ذکر شد، پرتال جامع سارمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از یک سری امکانات دیگر نیز برخوردار است که جهت هر چه آسان تر نمودن کسب مهارت تعبیه شده اند.

برای مثال، از دیگر امکانات این سامانه می توان به فیلم های آموزشی، بانک اطلاعات مهارت آموختگان، استاندادهای آموزشی، مسابقات ملی مهارت، مرکز تبیت بدنی، شبکه اجتماعی مهارت، دریافت تسهیلات کرونا، سامانه آموزش مجازی، آموزشگاه ها و مراکز آموزش دولتی، سایت اطلاع رسانی سازمان، آموزشگاه های نوع ب، پشتیبانی خدمات و سامانه ها نام برد.

علاوه بر این، دقت داشته باشید که داوطلبان آزمون ها ادواری نیز می توانند از طریق مراجعه پورتال فنی و حرفه ای و انتخاب گزینه ” ثبت نام در آزمون ادواری و صنعت ساختمان” به صفحه مربوطه هدایت شوند.

 

 

برای آشنایی با نحوه ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه فنی حرفه ای لینک قرمز را انتخاب کنید

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله با خدمات و بخش های مختلف پرتال جامع سارمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آشنا شدیم و دیدیم که لیست رشته ها و دوره های آموزشی سازمان فنی و حرفه ای تهران از چه قرار است.

با توجه به آن که تاریخ ثبت نام و برگزاری هر کدام از رشته ها با دیگری متفاوت است و ممکن است شیوه برگزاری نیز با دیگری متفاوت باشد، کارشناسان ایران شرایطی را فراهم کرده اند تا تمامی اطلاعات را در مورد استعلام گواهینامه فنی حرفه ای و … در اختیار داوطلبان عزیز قرار دهند. شماره تماس های درج شدهدر جدول زیر از ساعت 8 صبح الی 12 در همه روزهای هفته پاسخگوی دوستان گرامی خواهد بود.

 





:: برچسب‌ها: فنی و حرفه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: